torsdag 24 april 2008

24 april 2008

Vem är det då som är den Bästaste Bästa? Jo, Elin! (LOL på den som trodde något annat)
Varför? Finns hur många anledningar som helst, men jag kan ju göra en lista på typ en tusendel av hennes bästa kvalitéer:
  • Hon skrattar alltid med mig (och ibland åt mig, men det är lugnt, det finns anledningar)
  • Hon gör alltid så att jag mår bra
  • Jag kan alltid lita på henne till hundra procent
  • Vi har alltid roligt tillsammans
  • Jag vet att hur ensam jag än känner mig så finns hon ändå där
  • Hon gråter med mig när det behövs
Och det bästa av allt: hon tror att det är jag som gör henne tjänster när jag typ hjälper henne i skolan, fast det i själva verket är tvärsom! Haha, den gick hon på!

Igår spelade vi in vår film och vi klädde ut oss till tio olika karaktärer och berättade roliga historier. Det var så roligt att jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig! En av Elins karaktärer är en 16-årig nörd som heter Annelie och hon ser precis ut som John Lennon! Haha! Det var roligt att spela in men det kommer bli desto mer pinsamt när vi ska visa filmen inför klassen! Hjälp! Jag tänker inte vara i klassrummet i alla fall! Sen gjorde vi lite förarbete till vårt psykologiarbete som ska vara inne imorgon, det blev lättare att göra det då!

Idag hade vi profildag som alltid på torsdagar och vi ägnade förmiddagen åt att göra Elins gamla skit-samhällskunskapsuppgifter och typ lite diverse skitsnack hann vi också med. Jag skrev sedan ut ett exemplar av min bok, 123 A4sidor. Jag frågade inte läraren innan och jag passade på när hon var och fikade. Moahahaha! Elin skrev ut hennes bokomslag också, det är så fint! På eftermiddagen rensade jag lite diverse papper, skrev mitt psykologiarbete om könsroller som vi började på kvällen innan och hann hata Siv lite också. Hon är helt störd. Jag typ förstod inte en grej i flash, så kom hon fram till mig och skulle hjälpa mig (fast egentligen vet jag att hon bara förstör). Hon sa vad jag skulle göra och jag råkade klicka på fel knapp för de är väldigt lika. Då typ blir hon skitsur och skriker på mig, går tillbaka till sin dator och säger att hon inte kan hjälpa mig när jag gör fel! Men hallå? Var det inte därför jag behövde hjälp eller? Jag blev skitsur på henne, var jättenära att typ börja skrika på henne! Sedan klarade jag av det innan henne ändå, så hon fattade inte ett skit hon heller. Ha!

Jag känner mig så glad just nu, vet inte riktigt varför. Jag är typ på värsta plugghumöret, och vill egentligen göra vad som helst utom labrapporter, som råkar vara det enda jag har att göra. Har precis sett på Klass 9A, det är nog därför som jag är så varm i hjärtat också. Blir riktigt sugen på att bli högstadielärare alltså!

Nu ska jag sova, och imorgon ska jag först ha psykologi med Elin, sedan ska jag ha teknisk kommunikation, som suger och sen slutar jag. Ska med Mari till Tintin för hon har en rabattkupong så jag behöver bara betala typ 30 spänn. Ska äta thaiwok, mums!

Okej, jag kan avsluta ungefär på samma sätt som jag började:
Elin, du är bäst! Det känns som om du tvivlar på dig själv ibland, men gör inte det. Du är skitsmart och du klarar mycket mer än du tror. Skolan kommer gå jättebra, jag känner det på mig. Och gör den inte det så är det inte hela världen. Det viktigaste är att du mår bra. Jag skulle göra nästan vad som helst för att du bara ska må skitbra! Tack för att du finns!

Inga kommentarer: