torsdag 17 april 2008

17 april 2008

Ja, nu är det torsdag och vi är lediga imorgon så det är redan helg! Gött som tusan! Skolveckan har varit som vanligt, förutom att jag försov mig igår. Annars har jag faktiskt varit på alla lektioner, inte dåligt!

Igår var jag med mormor på stan för hon skulle följa med mig och hämta tyg och mönster till min balklänning. Hon betalade allt åt mig också, tack mormor! Sedan tog vi en runda på stan, åt i mitt-i-city och jag fick tre par skor av henne också. Ett par som jag ska ha på balen, ett par som jag ska ha på skolavslutningen och ett par som jag kan ha typ när som helst, det är vita tygskor. Känns gött att jag äntligen har skor, och att hon dessutom betalade eftersom det är så himla mycket utgifter nu med Rhodos-resan och balen och allt.

Idag på Virtuella Miljöer korrekturläste jag min bok, så nu är den helt klar. Har kommit på en titel också; "Du höga Skönhet". Svårt att fatta vad det betyder om man inte läst boken. På multimedian skulle vi filma folk när de berättade sina roliga historier, och vi hade satt upp massor av lappar om det. Men det kom inte en enda. Haha, det var så roligt. Det var det värsta misslyckandet någonsin alltså! Elin och jag kom på att vi ska filma oss själva istället, när vi klär ut oss till olika personer och berättar roliga historier.

Har förresten varit ensam hemma tillsammans med Jesper onsdag till torsdag för pappa var på konferens och sen var han på kryssning till Åland. Amanda och Malte var hos mamma så det var skönt. Nu har allihopa kommit hem i alla fall, och Ulrika också. Pappa hade köpt ett par svarta pilgrim-örhängen åt mig, och massor av tuggummin.

Vad blir det i helgen nu då? Är sugen på att festa men har inte råd och dessutom vill jag typ vänta tills Rhodos så jag kanske är lite mer lättpåverkad när vi är där. Blir så dyrt annars! :P Ska troligtvis ha tjejkväll imorgon och på söndag ska vi ha kalas för Amanda. Annars blir det att sova och plugga, har faktiskt lust att plugga, tro det eller ej. Kanske ska göra en labbrapport nu direkt?

Inga kommentarer: