tisdag 18 november 2008

18 november 2008

Ja, sammanfattning nu då av Göteborg. Orkar inte skriva så mycket. Men helgen var mysig även om den inte blev precis som vi tänkt oss. Elin mådde inte riktigt bra så vi fick strunta i några av planerna. Men lördagen blev jättemysig, först shopping, sen lunch, sen julmarknad på Liseberg och sist fin trerätters middag på Taras. Shoppat massor har jag gjort också, både till mig själv och julklappar. Har säkert gjort av med 2000-2500, men det var det värt!

Så vi åkte tillbaka till Töcksfors på söndagen, vi var sådär lagom pigga på att jobba. Vi funderade på att säga att bilen var trasig för att få en ledig dag. Sedan när vi vaknade på morgonen så var Elin och Linn sjuka, och jag och Mari blev ännu mer sugna på att stanna hemma. Men vi drog iväg till jobbet ändå men vi hann inte långt innan bilen börja stinka och oljelampan började lysa. Så vi fick stanna på en liten väg i beckmörkret och kylan och försöka se om oljan var slut. Vi såg inte mycket men bestämde oss ändå för att åka tillbaka hem. Vi ringde och sa hur det var och lade oss igen. Sedan på eftermiddagen så började en annan lampa lysa och vi ville inte att bilen skulle krascha totalt så vi bestämde oss för att åka hem och låta Linns pappa titta på den innan det som har hänt blir värre. Så jag ringde imorse och vi fick ledigt resten av veckan. Hur skönt som helst! Det behövdes verkligen!

Idag slappade jag på morgonen och sov i soffan. Sedan skjutsade jag mamma till vårdcentralen för hon hade så ont i ryggen att hon inte kunde köra själv. Det var hemskt att se hur ont hon hade, hon kunde knappt komma upp ur soffan. När hon varit inne hos läkaren i en och en halv timme så börjar jag bli lite orolig och då kommer en läkare och hämtar mig. Hon måste åka in till sjukhuset och en ambulans är på väg att hämta henne eftersom hon inte klarar av att sitta upp. Det var jobbigt att se hur ont hon hade! Som tur var så är det ingenting farligt i alla fall. Kan vara diskbråck så hon kanske blir inlagd och opererad. Tur i oturen att jag är hemma i alla fall så jag kan skjutsa runt mina syskon, laga mat och sånt om hon måste vara kvar på sjukhuset. Hoppas det blir bättre snart mamma, älskar dig! <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Hoppas det ordnar sig :/

Anonym sa...

Det gjorde det typ, hon har kommit hem nu i alla fall!

Anonym sa...

Tyckte det var tomt av Forshaga bor under veckan :P Har allt löst sig med bilen?
/Caroline