lördag 19 juli 2008

19 juli 2008

Har putsat och fejat i mitt rum hela dagen nu, skönt som fan. Både att göra det och att ha det gjort! Har typ inte gjort något på flera dagar så det var skönt att ha något att göra hela dagen! Det var tur att jag ställde klockan för hade jag börjat typ två timmar senare hade jag nog inte hunnit klart idag.

Klockan två började jag med att hälla ut alla kläderna i högen som man såg i förra inlägget. Det var inte så smart när jag tänker efter, hade varit lättare om jag typ lagt kjolar i en hög, byxor i en hög, linnen i en hög o.s.v. Provade en del, och vissa saker visste jag att de passade. La undan det som skulle läggas undan och sen bara gjorde nya högar typ. Blev galen på alla högar som låg överallt i rummet. Till slut, efter fyra timmar hade jag i alla fall gått igenom alla högarna och garderoben var ren. Hann precis klart innan jag skulle till mormor och morfar och äta. Mormor hade gjort fläskkotlett och potatisgratäng, mums!

När jag kom hem igen var jag glad över att jag var klar med garderoben. Klockan var åtta när jag satte igång med dammtorkningen, passade även på att rensa ur lite i lådor och korgar och slängde en hel del. Flyttade om lite prydnadssaker också, gött att få lite ombyte. Dammsög sen och torkade golvet. Ungefär tolv var jag klar men sista halvtimmen segade jag för jag pratade med Elin på msn samtidigt. Tog mig en snabbdusch för jag var svettig och mitt hår var fett efter att jag varit ute i regnet. Tog fram chips och dip och satte mig och såg på TV lite.


Fina välstädade rummet :D




En väldigt välorganiserad garderob :D Woho!

Nu sitter jag i mitt rum och mysar med datorn, haha, tänkte spela lite sims. Imorgon ska jag upp typ tio hade jag tänkte för bussen till Karlstad och vidare till Väse går kvart i tre. Ska bli mysigt att vara i stugan i ett dygn. Funderar på om jag ska ta med mig datorn och kanske någon film :)

Ha det bra alla söta människor!

Inga kommentarer: