onsdag 23 juli 2008

23 juli 2008

Idag har varit en jättebra dag! Mamma väckte mig först klockan tio, men jag var skittrött eftersom jag hade lagt mig tre så jag sov lite mera fram tills klockan elva. Amanda kom in i mitt rum typ halv elva och var också skittrött så hon kröp ner hos mig lite. Vi gjorde oss i ordning och åkte sen till Ängebäck för att plocka jordgubbar. Det var jätteurplockat så det var lite synd, men vi fick lite i alla fall.

Väl hemma så rensade jag dem direkt och sen surfade jag lite och läste då att Elin fått ett mejl från Norge om att vi har fått jobbet! Blev skitglad och var tvungen att ringa upp Elin och fråga om det var sant. :P Sen ringde jag pappa och berättade och sen ringde jag Mari och berättade också. Blev skitglad verkligen, så jävla skönt att jag vet vad jag ska göra i höst! Nu kan jag verkligen njuta av resten av sommaren när jag vet vad jag ska göra. Måndag den förste september börjar vi! :D Kommer bli så jävla underbart! Och det bästa är att jag ska göra detta med mina girlz :D

Gick sen till pappa, som ska skänka bort sina böcker, plockade åt mig några jag ville ha. Jan lagade min punka på cykeln sen cyklade jag hem med Malte springandes bredvid. Väl hemma åt vi middag och sen gjorde jag en jättegod jordgubbspaj :D Mums!

Tog sen med mig Isabelle och Caroline, mammas kusiner, (och det är även Carro som tipsat oss om jobbet) och tog en sväng med bilen. Vi åkte och köpte glass och åkte ner till älven där vi satt och pratade. Sen kom Carro på att vi skulle gå på bio så då blev det en jävla fart. Var tvungen att få tag på mamma och kolla om vi fick låna bilen som även var slut på bensin, det gick bra så vi for snabbt som tusan iväg och tankade och hämtade min biobiljett hos pappa. Jag körde som en galning in till stan och vi kom tio minuter för sent, men filmen hade inte börjat ändå! Vi såg Mamma Mia och den var helt underbar!! Jag tror aldrig jag har gått på bio två dagar i rad förut men det var jättekul! Se Mamma Mia!! Det är en befallning! Och den är bäst på bio!



Nu ska jag softa och lyssna på soundtracket från filmen!

Inga kommentarer: