måndag 14 juli 2008

14 juli 2008

Shit, vad längesen det är sen jag bloggade sist, över två veckor! Man man orkar inte alltid sitta vid datorn faktiskt...



Har hänt massor sen sist, har varit på språng nästan hela tiden. För söndag två veckor sen åkte vi till pappa. Jag var där i två dagar innan det var dags för Arvika, vilket var underbart. Massa mysiga människor, party, bra musik och allmänt mys. Var väldigt varmt bara, lite för varmt. På tisdagen när vi kom blev jag, Elin, Max och Rotmos rätt fulla och bara sprang omkring. Jag blev så full så att jag snubblade över alla tältsnören som fanns och jag har fortfarande sår. Hånglade dessutom med två stycken samtidigt typ, haha, mitt nya smeknamn är från och med nu hångelslampan. Behöver jag säga att de andra skrattade så de höll på att dö? Var mest med Linn och Pernilla från torsdag till lördag eftersom Elin, Max och Rotmos blev sjuka och var hemma hos Elin mycket. Kent var bäst förresten! Såg också Familjen, Robyn, Hellacopters, Hardcore Superstar, Håkan m. fl.
Åkte hem från Arvika på lördag kväll eftersom det regnade som fan under eftermiddagen. Linn och Pernilla var dessutom sjuka så de orkade inte vara kvar. Åkte hem till pappa, duschade (underbart!), sov i min egen säng (skönt!) och gick på en vanlig toalett!

På måndagen fick jag något i ansiktet som såg ut som en finne som jag klämde och började vara som fan, och det blev en jätteäcklig sårskorpa på onsdagen. Tyckte det var fult och tänkte att folk tyckte jag var jätteskabbig men tänkte inte så mycket mer på det. På torsdagen åkte jag, pappa, Amanda och Jesper ner till Partille till Ulrika och dem. Hon sa direkt när vi kom fram att det såg ut som svinkoppor. Den var typ en och en halv centimeter i diameter och satt typ en halv centimeter nedanför underläppen, lite på sidan. Skitäcklig! Vi gick i alla fall till en läkarmottagning på fredag morgon och läkaren sa att det var svinkoppor, så nu äter jag penicillin. Blev troligtvis smittad av nån av de jag hånglade med på Arvika, tack för den! Jag ska fan börja fråga om de har några sjukdomar innan jag kysser en endaste kille till!

Amanda och jag var på Liseberg på fredagen också, åkte Balder längst fram, adrenalinkick vill jag lova!! På lördagen var vi till Danmark med Ulrika, Malin, Marcus, Ulrikas syster Lotta och hennes barn Hanna och Robin. Vi var alltså tio personer. Det var jätteskoj och vi shoppade lite, åt pizza och drack öl, utom småbarnen förstås, som drack cola. :P Köpte skitbilligt vin också, en flaska kosta typ trettio spänn. Köpte en flaska rosé, en flaska vitt, en flaska körsbärsvin och en flaska kiwivin. Undrar hur allt kommer smaka?

På söndagen kom Ulrikas mamma Evy också, för vi skulle ha kalas för Ulrika som fyllt år. Det var riktigt mysigt :) Fick ett mobilsmycke av Evy för hon har varit i Spanien.
Så, det är nog allt, i väldigt förkortad version :)

Lite bilder:


Partyparty på Arvika!


Linn och Pernilla sover utanför tälten på morgonen



Hellacopters

Kent!!



Jag är liiite blöt


I Danmark! Där ser man min äckliga svinkopp på hakan!

Evy, Lotta och Hanna



Jesper och Malin

Såhär bor Ulrika, och snart pappa. Man ser inte hennes lägenhet för den är liksom bakom förrådet, men alla är likadana ändå.

Inga kommentarer: