lördag 14 juni 2008

14 juni 2008

Första gången man sitter vid nya datorn då, känns rätt gött! Har velat haft en egen bärbar dator hur länge som helst, men nu äntligen!

Då är studenten över då och det känns helt underbart samtidigt som det känns lite vemodigt. Studenten var i alla fall helt underbar, det var en otroligt rolig dag! Började med att gå upp klockan fem, gjorde mig i ordning och mormor hämtade mig klockan tjugo över sex. Åkte till bageriet och hämtade tårtan och sen iväg till stan. Var framme vid Sandgrundsudden klockan sju, lastade ur skumpan och tårtan och hade sedan en jättemysig champagnefrukost! Drog iväg till skolan och fotograferades sen var det dötid fram till lunchen som var klockan halv elva. Åt god sallad med kyckling och fick även ett stipendium, blev skitförvånad! Fick i alla fall Frödingstipendiet på 596 kronor, det var roligt! Efter lunchen var vi till aulan och lyssnade på rektorerna sen gick vi till klassrummet och fick betygen, jag är riktigt nöjd faktiskt. Skakade sedan hand med alla lärare, vissa var väldigt lätt att säga hejdå till men vissa är faktiskt riktigt snälla, och de var de som grät också, det gjorde det ännu svårare. Vi ställde sen upp i led och sprang ut på skolgården, helt underbar känsla!! Äntligen fri! Sedan åkte vi vagn och det var skoj med det gick jävligt segt, tog en och en halv timme att åka från skolan till torget!Åkte hem, hade fest här hemma med släktingarna, fick min efterlängtade dator, satt och halvsov och åkte sedan in till stan igen. Drog till Kloan och sen till Nöjes, så jävla svinkul var det! Typ kramade alla jag någonsin träffat och dansade med GS, moahahahaha! Kom hem typ halv tre, somnade direkt.




Igår gick jag upp kvart över nio, drog på mig samma klänning som på torsdagen och gick sen till kyrkan på Amandas skolavslutning. Det var mysigt att vara i kyrkan! Åkte hem, gjorde i ordning mitt hår och sen åkte jag, mamma, Christer och mormor in till stan. Jag blev sminkad och sen åkte vi hem igen och jag tog på mig min klänning. Massa släktingar kom och tog kort på mig sen åkte vi och hämtade Mari. Åkte in till stan och gick in på Blue Moon, såg alla människor i alla fina klänningar. Träffade massa folk, åt god mat, minglade, dansade vals och bara njöt av att vara på bal för troligtvis enda gången i hela livet. Det var riktigt trevligt! Kom hem klockan två, sov direkt och det var skitgött efter att ha gått omkring med sömnbrist hela dagen.





Idag väckte mamma mig två, vi åkte till OBS och köpte stövlar och godis. Nu ska jag äta mammas svingoda fläskfilegryta och sen ska jag hålla på med mina dator hela kvällen :)

Nu är det sommarlov!!!




Inga kommentarer: