torsdag 15 maj 2008

15 maj 2008

Vad gör jag? - Aktivt ickepluggar fysik (i vilket jag har ett slutprov på fyrahundra sidor imorgon)
Vad borde jag göra? - Plugga!

Idag blev jag klar med två kurser till, Virtuella Miljöer och Multimedia B, otroligt skönt! Och det gick faktiskt, även om Siv är typ helt dum i huvudet!

Idag efter skolan växlade jag pengar, euro till Rhodos, och fikade med mamma. Myspys! Det var sista chansen att träffa henne innan jag åker!

För några veckor sen anmälde jag mig till en frågesport som ska gå i SVT, som heter Vem vet mest? Idag ringde en därifrån och ställde tjugo frågor till mig, kunde kanske hälften. Kände mig lite dålig men det var faktiskt ganska svåra frågor. Och åldersgränsen är 18 så jag är ju ganska ung jämfört med de andra som kanske anmäler sig. Hon sa i alla fall att de skulle ringa tillbaka! Hon kunde inte säga bu eller bä men hon sa att det gick ganska bra eftersom jag är ganska ung. Hon sa att de kanske har en plats åt mig! Fatta vad skoj! I så fall får jag en betald resa till Stockholm och sen får jag vara med i programmet! Blir kanske med på TV, så jävla skoj!! Kan vinna 10 000 och det är ju inte direkt fel!! Wiihoo, blev så glad! Även om jag inte kommer med så är det ju kul att hon ringde!!

Så nu kanske ni får se mig på TV, fett skoj! Jag är nervös redan, även om jag kanske inte får vara med :P

2 kommentarer:

The Elin sa...

Shit vad coolt! Haha :D

Anonym sa...

oj, det var som tusan! :D
/visste inte att du hade tagit upp bloggen igen, KUL! :)