fredag 12 december 2008

12 december 2008

Ojojoj säger jag bara! Idag har varit en händelserik dag kan jag säga!

Igår trodde vi aldrig att vi skulle somna eftersom killarna skulle ha pokerkväll här, men de var jättetysta! Vi blev jättechockade, vi var beredda på att inte kunna sova alls. Men jag somnade typ halv tre, sen ringde klockan kvart i åtta, jag kom upp tio i och det var inte alls speciellt jobbigt. Vi åkte från vandrarhemmet mot Askim tjugo över nio för att åka till arbeidskontoret. Det gick riktigt snabbt idag, och helt utan missöden, det var skillnad mot sist när vi skulle till Askim det, i augusti.

Frågade några gamla norrmän om vägen och hittade rätt, vi hittade i alla fall huset, ingången var svårare att hitta. Tog en lapp, berättade vad vi ville och satte oss ner, och när mannen som ska hjälpa oss kommer så säger han direkt att alla andra är sjuka, han är den ende där och han kan inte det vi behöver hjälp med. Jaha, kul. Bara att åka hem igen. Då kom vi på att det var väldigt ovärt eftersom dit vi skulle på julbord låg typ tio minuter därifrån och det är onödigt att åka massa bil bara, så vi bestämde oss för att stanna i Askim. Gick runt i ett köpcenter som inte var så kul och sen satte vi oss och fikade efter många om och men. Jag fick en kaffe gratis eftersom inte mitt VISA fungerade där och hon gjorde fel med priset och massa blaj. Vi (Linn) hade nämligen inte så mycket norska kronor. Men vi fick oss en varsin kaka i alla fall och satt och myste någon timme. Åkte sedan till Momarken för julbordet, körde runt i Mysen för vi körde fel, blev stoppade av polis. Två gånger dessutom, med tio meters mellanrum. Den andra polisen som stoppade oss lär inte ha sett så bra och ofta Mari hann dricka mellan stoppen så att det behövdes xP.

Julbordet började till slut i alla fall. Så jävla tattigt, men ändå kul. Var på en travbana och vi kom tidigt så vi fick ett bra bord. Sedan sätter sig självklart cheferna som precis sparkat oss bredvid oss, pinsamt! Lyssnade på chefen över hela fabriken, det var prisutdelningar, äckligt norskt julbord och trav. Håll på att skratta ihjäl mig ibland för det var så otroligt fattigt och fult :P Men men, kul med något annat för en gångs skull.

Jobb sedan, började kvart över fem och slutade elva, dagen gick skitsnabbt! Nu är jag trött som en gnu och imorgon ska jag sova till elva, sedan ska vi tanka, laga tacos och jobba.

So long, bitches!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu kör ni försiktigt på hemvägen i natt!!!Det är jätte halkigt och massor med snö (åtminstone här hemma).

Puss