onsdag 31 december 2008

31 december 2008

Ja, det är sant, nu äntligen kommer det alla längtat efter. Beccas uppdatering!!!! Tack, tack! *Niger och bockar*

Vi tar det i ordning då:
Julafton
Med julafton räknas även den tjugotredje, för då var Becca hos oss och vi klädde granen och öppnade lite julklappar. Vi öppnade dem från henne och hon öppnade dem från oss, det var mysigt! Fick diadem, hårnålar, halsband och parfym. Fick även en julklapp från mamma och Christer, 300 kronor på ett biopresentkort. Nice!

På julaftons morgon, eller rättare sagt, på dagen, så vaknade jag klockan två. Blev till att duscha direkt så man var klar tills Kalle Anka. Titta lite samtidigt som jag satt med datorn i knäet, det börjar ju bli lite tjatigt. Sedan fixade vi lite och klockan fem kom mormor och morfar, min gammelfarmor, min moster och hennes sambo och mina två kusiner. Lagomt många, helt enkelt! Vi åt gott julbord och öppnade sen klappar. Fick massa bra grejer, typ som pengar, smycken, pyjamaser, rutiga kokboken, badsalt, läppglans, duntäcke m.m. Vi bara myste och sedan var klockan halv elva och det var dags att gå till kyrkan, på midnattsmässa. Mamma skulle sjunga så idag var det extra viktigt! Hon sjöng jättefint :)





När vi kom hem så såg jag på två filmer och la mig typ halv sex eller nåt :P

Juldagen
Väcktes kvart i två, klockan två skulle vi vara hos mormor. Slängde på mig kläder bara, sen var jag klar. Var inte så lätt att äta julmat när man inte ens var hungrig på frukost än! Men det gick ner och det var gott! Sedan gjorde jag ingenting resten av dagen, bara slappade.

Hos pappa
Satt på tåget 9.19 på annandagen för att åka till pappa i Partille. När vi kom fram hade vi julklappsutdelning och jag fick mer smycken, fyra skräckfilmer, korsordstidning, biocheckar m.m. Vi åt julgodis, drack glögg och hade en lite extrajulafton! Myspys! På lördagen var jag och Malin ute, det var jättekul! Träffade flera av hennes kompisar och de var jättetrevliga! Fanns billiga candyshots där, woohoo! :D Kom hem typ halv fem på morgonen, var rätt trött dagen därpå! Så på söndagen skulle vi till Evy, Ulrikas mamma. Blev julbord och det var helt okej, lite långtråkigt bara. Ulrikas syster var där och hennes två barn, Hanna och Robin. På kvällen var jag jättetrött eftersom jag inte sovit så mycket, men det blev sent ändå. På måndagen var jag, Jesper, Amanda och Malin på bio. Vi såg Yes Man!, men Jim Carrey och den var svinrolig! Se den! :D Åkte hem från pappa igår, efter lite shopping. Har shoppat rätt mycket faktiskt, det var gött. Jag har inte unnat mig så jättemycket under hösten, även om jag tjänat så mycket, då det var jag värd!








Hittade ingen nyårsblåsa däremot så det får bli julklänningen ikväll. Ska till Elin på trerättersmiddag med mina allra bästaste tjejer. Hur kul som helst! Det enda som är lite synd är att jag är jätteförkyld och känner mig helt mosig i huvudet, men det ska nog gå bra! Temat på middagen är "Gammalt och nytt", så vi ska ta med oss tio grejer var som vi tröttnat på och sen ska vi byta med varandra :D

Imorgon blir det uppdatering om kvällen, och hädanefter ska jag uppdatera lite oftare, men man måste ju få ha en paus ibland :)

Inga kommentarer: