söndag 21 december 2008

21 december 2008

Oj, vad den här helgen har gått fort! Och oj, vad mycket jag har hunnit, och vad otroligt skönt det har varit att ha gjort det utan att ha pressen att på måndag ska man tillbaka till Töcksfors. Underbart!

I fredags somnade jag inte förrän tre även om jag var jättetrött först, men det gick över. Mamma väckte mig tolv på lördagen, jag tog en sväng in till stan för att hämta Amanda. Jag sa hej till min farbrors fru och min lilla kusin Alana, för Amanda hade sovit där så vi hämtade väskan hos dem. Köpte julklappar till Malin som gick riktigt snabbt och köpte godis på Ilanda. Stannade vid ICA och köpte ingredienser till mitt julklappsbak. Åkte hem och drog igång direkt. Gjorde både cornflakeschoklad, nougatcrispbollar och saffransskorpor. Allt blev jättegott!


Idag väcktes jag typ halv tolv, gjorde mig i ordning och åkte till farmor. Åt julgröt och vört med julskinka. Det var himmelskt gott, skinkan smälte i munnen! Fick julklappar av henne också, 200 kronor, en bok med små tankvärda ord och garn som hon ska sticka lovikkavantar av (hon hade inte hunnit sticka dem).

Nu ikväll har jag rensat rummet som bara den! Hade fortfarande grejerna jag hade hos pappa i kartonger plus att allt från Töcksfors skulle få plats. Nu är det jättefint och rensat, imorgon ska jag dammtorka, dammsuga och byta sängkläder!


Ska också till mammas kusin Carro på kalas imorgon, hon fyller 21! :)

Inga kommentarer: