torsdag 28 augusti 2008

28 augusti 2008

Snoozade i en timme idag, var så trött. Inte så lätt att gå upp nio när man lägger sig typ två, faktiskt. Sen ringde Carro och väckte mig klockan tio, det var tur det. Hon ska flytta ifrån Töcksfors nu och de har en lägenhet. De hade massa saker som de undrade om jag ville ha, och det ville jag ju såklart. Men orka åka till Töcksfors för att hämta dem. Bensinen kostar typ 300 och det har jag inte råd med, då kan jag ju köpa nya grejer för de pengarna istället. Så det var synd att de inte hade bil och kunde ha lämnat dem på vandrarhemmet åt mig.

Elin och Benkt har köpt kylskåp idag också, så nu har vi ett sånt. Jättefint och lagom stort och fräscht och allt. Dessutom har vi det reda från första dagen, det är skitbra!

Skulle gå till Nordea idag igen eftersom jag tänkte öppna ett norskt bankkonto. Sist jag var där sa de att det inte gick men Mari var inne i Karlstad idag och de kunde göra det åt henne så då gick jag tillbaka. Killen i kassan sa att de inte kunde det och då sa jag att min kompis gjort det, men det gick inte ändå tydligen. Blev skitsur! Jag gick hem och ringde Nordeas kundtjänst och de sa att man inte kunde göra det, och jag berättade igen att min kompis hade kunnat göra det men det hjälpte inte. Då gick jag till Swedbank istället och där var de snällare och där kunde jag till och med öppna ett norskt konto själv via Internet. Så det slutade med att jag bytte bank. Har fått en ny dosa till Internetbanken och allt, och snart kommer mitt Visakort också. Gött med ett riktigt Visakort som fungerar överallt istället för Visa Electron!

Aja, så nu har det fixat sig ändå, och jag har dissat Nordea. Känns skönt! Och härligt att vi slipper åka till Askim och fixa det, orka liksom.

Har också klippt gräset idag, flyttat lite grejer till mamma och åkt förbi Elins Forshagaresidens för att hämta kylskåpet men hennes far Benke var inte hemma så jag får åka tillbaka igen snart.

So long!

Inga kommentarer: