torsdag 21 augusti 2008

21 augusti 2008

Min kära fader brukar alltid säga till mig och mina syskon: "Ta tag i ditt liv!". Detta säger han bara för att retas, för han vet hur mycket jag hatar när han säger så. Jag tycker inte alls om det för då påminns jag om mitt dåliga samvete över all skit jag äter jämfört med hur lite jag rör mig, och hur mycket jag sitter framför TV:n och datorn. Men pappa menar ingenting illa, han bara retas.

Idag när jag var ute och gick (och förövrigt blev omkörd av Linn som kom i en gullig liten Atos) så kom jag på att jag i höst verkligen ska ta tag i mitt liv. Jag ska jobba och tjäna pengar, sova kortare på morgnarna och lägga mig tidigare på kvällarna. Jag hinner inte titta på TV eller sitta vid datorn så mycket. Jag hinner inte äta så mycket skit för att jag antingen jobbar eller sover, och jag ska äta nyttigt (mycket grönsaker, fisk och goda sallader). Jag ska dessutom försöka gå en halvtimmes promenad varje dag. Också ska jag unna mig saker på helgerna, som lite shopping och godis, det tycker jag också är viktigt. Fatta vad jag tar tag i mitt liv. Och jag giller´t!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, min morfars bil :D

Anonym sa...

Jaha :) Undrade vems bil det var :P

The Elin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Skönt! Vi kommer faktiskt bli vuxna under hösten ;D

Anonym sa...

Ja, vi kommer faktiskt bli det! Jag känner mig ganska vuxen när jag vet vad som kommer, flytta och så liksom. Bara skaffa ICA-kort var ju vuxenpoäng liksom! :)