fredag 15 augusti 2008

15 augusti 2008

Ja, nu är det sista veckorna på sommarlovet. Sista veckorna innan det är dags att bli vuxen, börja jobba och flytta hemifrån. Känns både läskigt och spännande. Jag ser fram emot det jättemycket, att få bo med kompisar och tjäna mina egna pengar. Prova vingarna lite. Men samtidigt är det ju väldigt bekvämt att bo hemma och få allt serverat, aldrig behöva oroa sig lite.

Ska verkligen njuta av de här sista veckorna. Ser typ bara på OS just nu, tycker det är kul att se på när det är så många olika sporter. Roligast ska det bli när Holm, Kallur och Klüft kommer igång! Är hos mamma nu, på söndag ska jag till pappa. Ska bara slappa tills på fredag när vi ska till Göreborg. Kommer hem på söndagen och ska va hos pappa tills på fredagen. Det är sista gången jag kommer bo i hans lägenhet eftersom han ska flytta, det känns lite vemodigt. Ska packa ner saker som ska till mamma och saker som ska sparas tills jag flyttar hemifrån för alltid. Sen ska jag vara hos mamma fredag till söndag och då ska jag packa för på söndagen åker vi till Töcksfors!

Som sagt, sista veckorna av sommarlov, sista veckorna av slapphet. Nu börjar vuxenlivet!

Inga kommentarer: