torsdag 21 augusti 2008

21 augusti 2008

Det enda vi har kvar att fixa till Norge är ett kylskåp, ett sånt där litet att ha på rummet. Morfar skulle ringa lite kontakter i Töcksfors för att kolla om de hade kylskåp där. Men han har inte fått tag på dem, men han lovade att han skulle köra upp vårt kylskåp till Töcksfors åt oss. Vilken underbar morfar jag har!

Sedan gick jag in på Elgigantens hemsida där det finns ett jättebra kylskåp för bara 1490 kronor. Morfar sa att ett sånt billigt hittar han aldrig så han tyckte vi skulle köpa det. Tyvärr så fanns det inte i Karlstad så då måste vi beställa det från Internet. Tänkte först skicka det hem till Forshaga, men såg att det kostade lika mycket att skicka till Töcksfors. Självklart gör vi det! Kommer alltså kosta 1490+299=1789 kronor för ett litet kylskåp med frysfack + frakt till dörren i Töcksfors. Skitbilligt och så lätt! :D

Men tack ändå morfar, det är tanken som räknas! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Becca. såg att du jobbade på kycklingfabriken. är det den nära gränsen som du menar? äör väldigt intresserad av att jobba där . Så nu undrar jag hur du fick kontakt med dom. om du ville tipsa mig vore jättesnällt. de räcker med ett telenummer eller mail. Om du har lust med de kan du ju maila mig på anna.carlberg@hotmail.com

väldigt bra blogg föressten=) Hilsen Anna carlberg