onsdag 13 augusti 2008

13 augusti 2008

Igår var jag, Elin, Mari och Linn till Töcksfors och Norge för att fixa lite inför jobbet och så. Vi började med att åka till Töcksfors och spana in vandrarhemmet lite. Det är riktigt fint och ligger vid vattnet och har en egen brygga och fina bord utomhus. Vi kan nog få riktigt mysigt där. Dessutom var det riktigt fint, och toaletterna och duscharna var jättefräscha!

Vi åkte vidare till Askim och skattekontoret där. Vi fixade skattekort och norska personnummer. Vi skulle egentligen öppna bankkonto också men det kunde vi inte göra förrän vi fått hem vårt nya personnummer.

Vi åkte till Töcksfors igen, åt på Burger King i köpcentret och tittade i några affärer. På vägen hem stannade vi i Grums också, på Godispalatset, och köpte oss lite gotta. Var en rolig resa eftersom mina tjejer är helt underbara! Hände mycket på vägen, vi körde faktiskt sammanlagt 40 mil. Det var både rådjur, tullar, vägarbeten och massa annat! Dessutom har vi nu döpt vår bil till Bob. Även kallas Bobby och Bobban o.s.v.

Nu känns flytten mycket mer verklig och jag längtar efter att få flytta dit. Ska bli så roligt att bo med mina absolut bästa kompisar, handla den mat man vill, tjäna egna pengar och det ska bli kul att göra vårt vadrarhemsrum så fint vi kan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det här låter kanske konstigt, men vet du om dom söker mer folk på den kycklingfabriken? Du kanske kan vara så snäll att du lämnar ut ett nummer eller något dit? Hihi ;) Är så sugen på att jobba i Norge!!

Vore jätte snällt om du svarar :)

Min mejl är fridajonsson85@hotmail.com

Eller lämna en kommentar på jonssonfrida.blogg.se

Ha det bra!

snbben1 sa...

Hejsan! Säker jobb i Norge på kycklingfabriken, och jag undrar om du vill adda mig på msn, och hjälpa mig lite med hur jag ska göra? Hade varit kul att snacka med dig.

:O)


min email och msn (samma)

snobben1@live.se

Anonym sa...

Hej! Såg detta inlägg och jag är just nu jobbsökande i Norge, skulle helst redan varit där :-)
Otroligt tacksam om du vill berätta lite mer vad jobbet på kycklingfabriken innebär och gärna maila kontaktuppgifter dit också och hemsida kanske :-)

Min mail: helensahlen@hotmail.com

Tack på förhand <3