måndag 4 augusti 2008

4 augusti 2008

Kom hem från Strömstad igår, hade jättekul! Visste att det skulle vara kul iofs så det var ingen större överraskning. Åkte i torsdags, kom fram typ tre, lagade campingmat (ravioli och fiskbullar med potatis). Gick ut på kvällen och myste lite.

På fredagen åkte vi till Koster, himla fint är det där. Mysigt att åka båt också! :) Solade och badade från klippor, helt perfekt. Åkte tillbaka till Strömstad, åt pizza och gick lite på stan. Gick till systemet och jag fick mig en flaska gott rosévin, äntligen :P

Gick till stugorna och satt nedanför stugorna och drack öl, vin och åt chips, alla sju. Gick sedan in till Strömstad (900 meter var det från campingen) och satte oss på en bar vid hamnen. Drack några öl och snackade. Mysigt även om Jesper, Marcus och Amanda är barn. Men jag, Malin, pappa och Ulrika, som faktiskt är vuxna, har jättekul när vi går ut tillsammans. Gick sedan till Pråmen. Det är en bar som påminner om Pråmen i Karlstad, det är alltså en båt. Tog en till öl och nu var jag rejält lullig eftersom jag hade druckit en hel flaska vin + tre starköl, haha. Tillsammans med min pappa och låtsasmamma. :D Rökte lite också, trots förmaningar från pappa och några blickar. Jag looooovade att det bara var en och att det är okej att röka en om året. Jag behöver ju inte lägga till att det inte var min första det här året. Tog sen en till cigg utan att tänka på vad jag sagt om en cigg om året. Ägd jag var, bröt det direkt. Sen tyckte jag absolut att Malin (som är 18) och jag behövde en varsin rik norrman med en stor båt så jag drog med henne på en raggingrunda. Gick inte så jättebra eftersom jag kom på den briljanta idén om att man ska ragga i toakön eftersom då börjar alla prata med en. Alla undrade ju om vi stod i kö till toaletterna. Behöver jag säga att min taktik inte fungerade? Nu undrar jag inte över varför jag inte har en pojkvän längre. Haha!

Gick tillbaka till stugorna typ ett på natten. Malin och jag hade tänkt gå in på The Cod, en nattklubb, men de tog 200 i inträde. 200??? Förjävla dyrt! Somna i alla fall bums och var inte bakis morgonen därpå, till skillnad från Ulle kan tilläggas :P

På lördagen var det rätt dåligt väder så vi gick först på stan, sen fikade vi och sen åkte vi till ett köpcenter som ligger lite utanför Strömstad. Var inte där så länge, men det räckte. När vi kom hem så spelade vi kort och grillade vid stugorna.

På söndagen bara packade vi, städade och åkte genom Norge hem. Såg vandrarhemmet vi ska bo på i höst och kommunen där vi ska skaffa bankkonto.

Det har varit en riktigt rolig minisemester, har fyndat lite smycken och sånt också.

Idag slappar jag bara, har inte sovit så mycket när vi har varit borta.


4 kommentarer:

Anonym sa...

åh koster är underbart! vi tjejer borde åka dit nästa sommar

Anonym sa...

Ja, verkligen! Så jädra najs :)

The Elin sa...

mysigt det lät :D

Anonym sa...

Hihi, det var det :)