fredag 8 augusti 2008

8 augusti 2008

Har fått riktigt mycket gjort idag! Hade ställt klockan på tio men kom inte upp förrän typ kvart i elva, tack gode gud att det finns snooze! Åt lite frukost och började läsa på en bok, "Guldkalven" av Helene Tursten. Hennes böcker är jättebra så har man inte läst dem borde man göra det! Klockan halv ett började jag diska och vid ett satte jag på mat, gjorde fiskgratäng. Maten var tvungen att vara klar typ två halv tre eftersom Jesper skulle på fotboll. Diskade lite mer, skalade potatis, städade i köket och gjorde riktigt fint. Vi åt typ klockan kvart i tre och då hade jag städat och grejer i typ två timmar. Nu är det jättefint i köket i alla fall! Tro det eller ej, men jag var riktigt sugen på att städa så det var inte jobbigt alls. Dessutom lyssnade jag på Mamma Mia!-musik så det gick snabbt!



Sen gick pappa och jag på promenad. Gick förbi farmor där min söta kusin Maya var. Hon är så söt när hon bryter lite på engelska när hon pratar, men hennes svenska blir bättre och bättre. Sedan kom min farbror för att hämta Maya och då hade han Alana med sig. Alana blev överlycklig när hon såg att Malte var där och började springa efter honom samtidigt som hon ropade "Vov vov!". Malte blev däremot inte så glad utan försökte fly ifrån henne. Hon skulle åka rutschkana med honom också men då fick vi stoppa henne.



Åkte sen förbi mormor och morfar för vi skulle se om de var hemma. De har precis varit i Kroatien så vi ville fråga hur de haft det, men de var inte hemma.



Så nu sitter jag här. Har gjort lite saker idag i alla fall, nu ska jag sitta vid datorn och se på TV. Och innan jag lägger mig ska jag läsa ut min bok, nu vill jag verkligen veta upplösningen!

Inga kommentarer: